Educația este un element esențial al dezvoltării individuale și al societății per ansamblu. În cadrul acestui proces complex, un grup distinct de elevi iese în evidență: copiii cu performanțe școlare. Acești elevi excepționali au un potențial intelectual deosebit și reușesc să obțină rezultate remarcabile, atât în școala gimnazială, cât și la liceu și, mai departe, la facultate.
Acești copii sunt adesea considerați „norocoși” de cei din jur, grație abilităților intelectuale, a creativității și a potențialului remarcabil; iar succesul lor în cadrul sistemului de învățământ și în afara acestuia constituie un subiect de fascinație și dezbateri îndelungate.
Fără doar și poate, copiii cu performanțe școlare uimitoare i-au fascinat pe cei din jur. În categoria lor intră genii ca Albert Einstein și Marie Curie, artiști talentați ca Wolfgang Amadeus Mozart și Leonardo da Vinci; istoria este plină de exemple de astfel de cazuri de copii care au schimbat cursul omenirii prin contribuțiile semnificative în diverse domenii.
Deși acești tineri sunt priviți ca ”privilegiați”, adevărul este că viața lor nu este întotdeauna cea mai ușoară, iar provocările cu care se confruntă sunt necunoscute majorității. Chiar și în astfel de condiții, pentru ca aceste genii să-și atingă potențialul este nevoie de o înțelegere profundă a nevoilor pe care le au și, în egală măsură, să se bucure de sprijinul părinților, al profesorilor și al sistemului educațional în ansamblu.
Cum arată copilul cu performanțe școlare?
Identificarea copiilor cu performanțe educaționale este un prim pas esențial în sprijinirea dezvoltării lor. Această categorie de elevi se caracterizează prin capacitatea lor de a înțelege și asimila materia mult mai rapid decât colegii lor și de a excela în diferite domenii academice sau creative.
Un instrument important în identificarea copiilor cu performanțe educaționale este testarea. Testele standardizate și evaluările specializate pot evidenția abilitățile lor deosebite. Cu toate acestea, un singur test nu poate surprinde întregul potențial al unui copil. Evaluările continue și observarea atentă a performanței lor în timp sunt esențiale pentru o identificare corectă.
Care sunt nevoile specifice ale copiilor cu performanțe școlare?
Odată ce copiii cu performanțe educaționale sunt identificați, profesorii trebuie să înțeleagă nevoile lor specifice. De exemplu, ei pot resimți un nivel ridicat de stres și anxietate din cauza așteptărilor ridicate ale părinților și ale profesorilor sau din cauza faptului că se simt izolați din cauza diferențelor față de ceilalți colegi.
Nu puține sunt cazurile în care copiii cu performanțe educaționale se plictisesc în timpul orelor de la școală, dat fiind că programa nu le oferă suficientă stimulare intelectuală. Din cauza aceasta, motivația și interesul pentru școală li se diminuează semnificativ.
Cum pot fi sprijiniți aceștia?
Un aspect esențial este dezvoltarea unui program de învățare personalizat pentru copiii cu performanțe educaționale. Acest program ar trebui să le ofere oportunități de învățare avansată și să încurajeze explorarea intereselor lor individuale. Copiii cu performanțe ar trebui să aibă acces la resurse suplimentare (cărți, materiale didactice avansate și programe de mentorat), prin intermediul cărora să fie stimulați.
Inclusiv părinții și comunitatea joacă un rol esențial. Ei ar trebui să fie informați cu privire la nevoile specifice ale copiilor lor și să fie implicați activ în procesul lor de învățare. De asemenea, părinții pot fi un suport important în gestionarea stresului și a anxietății.
Potențialul lor, pus în valoare de profesorul cu peste 25 de experiență Denissa Bularda
Dacă și copilul tău are performanțe școlare, acesta are nevoie de un profesor excepțional, dedicat meseriei, care îi va crea mediul de care are nevoie pentru a-și completa noțiunile de Limba și Literatura Română, Limba Engleză sau Germană – Denissa Bularda.
De-a lungul a mai bine de două decenii de predare, Denissa Gabriela Bularda, și-a dedicat cariera atât în învățământul de stat, în primii ani, cât și în cel privat. Cu pasiune și devotament, aceasta a avut o contribuție semnificativă în pregătirea generațiilor de elevi, ajutându-i să obțină rezultate excelente la examene, să primească premii și să dobândească încredere în propriile capacități.
Cu o abordare proactivă, Denissa Gabriela Bularda se implică profund în identificarea problemelor și nevoilor elevilor din fața sa. Respinge, cu hotărâre, principiul că „elevul e de vină” sau „sistemul este prost” și se transformă într-un dascăl care folosește metode și resurse educative inovatoare, capabile să stimuleze curiozitatea elevilor și să le cultive plăcerea de a învăța.
Cu ajutorul tehnologiei, profesorul Denissa Gabriela Bularda a dezvoltat o platformă online de cursuri, care oferă atât informații, cât mai ales oportunitatea pentru copii de a exersa și de a aprofunda materia prin intermediul exercițiilor interactive.
Denissa Gabriela Bularda susține că „Numărăm pașii spre progres, niciodată greșelile„, iar cu această viziune în minte a pus bazele Global Learning. Pentru a transforma învățatul într-o experiență captivantă, alături de o echipă de graficieni talentați, a creat materiale deosebit de atractive, pe care le folosește în timpul orelor de predare a limbilor română, engleză și germană și care respectă în totalitate programa școlară.
Global Learning s-a angajat să le arate elevilor de toate vârstele că învățatul este o activitate minunată, de o importanță uriașă. Fiecare copil este valoros, iar fiecare elev contează. În cazul copiilor cu performanțe școlare deosebite, profesorul adaptează lecțiile și materialele de pentru a satisface nevoile acestora.
Un mediu de învățare sigur și pozitiv este esențial pentru ca elevii să-și pună în valoare potențialul. Orice profesor priceput creează o atmosferă în care elevii se simt confortabil să pună întrebări, să-și exprime ideile și să încerce lucruri noi fără frică de critici sau judecăți de valoare.
Elevii cu performanțe școlare sunt motivați să ofere feedback, astfel încât materia să fie adaptată nevoilor lor de înțelegere. De asemenea, creează oportunități pentru dezvoltarea gândirii critice prin provocări intelectuale și a materiale didactice tradiționale și online.